El meu fill té…
Kumon Matemàtiques ajuda a fer que els alumnes d’infantil es familiaritzin amb els nombres d’una manera atractiva mitjançant uns fulls d’estudi colorits i divertits, i amb el suport de l’orientador.
L’orientador anima els més petits a treballar d’una manera atenta i reflexiva per assentar la seva concentració i ampliar el seu interval d’atenció, així com per adquirir uns bons hàbits d’aprenentatge, imprescindibles de cara a l’escola i les etapes educatives posteriors.
Kumon Matemàtiques permet a alumnes de qualsevol capacitat d’abordar les matemàtiques amb confiança. Ens assegurem que dominen cada habilitat fonamental del càlcul abans de seguir endavant.
Gràcies a la pràctica diària, els alumnes desenvolupen la seva capacitat i adquireixen una gran soltesa en matemàtiques, així com una actitud positiva i concentrada davant l’estudi.
L’orientador de Kumon estableix el nivell més adequat per al teu fill, independentment de la seva edat, amb la qual cosa podrà reforçar els seus coneixements i impulsar el seu desenvolupament més enllà del seu nivell escolar.
Kumon Matemàtiques ajuda els alumnes a tenir una actitud positiva davant les matemàtiques. És molt important detectar el seu nivell real de domini i valorar la necessitat de reforçar conceptes bàsics abans de desenvolupar els seus coneixements fins a assolir el seu nivell escolar i superar-lo.
L’orientador ajuda els alumnes a comprendre per ells mateixos com es resolen els exercicis de matemàtiques utilitzant exemples com a guia. Això els permet de ser cada vegada més autònoms, tenir més confiança en ells mateixos a l’hora d’aprendre i estar disposats a enfrontar-se a reptes nous sense dependre d’un adult.
Els alumnes de Kumon avancen al seu propi ritme, que no ve determinat ni per la seva edat ni pel seu nivell escolar. La seva enorme capacitat ens sorprèn cada dia, ja que aconsegueixen superar reptes increïbles i s’aventuren a resoldre càlculs matemàtics complexos que estan per davant del temari escolar.
Els continguts de Kumon Matemàtiques
Comptar
L’objectiu dels nivells del 6A al 4A és que els alumnes aprenguin a recitar els nombres i a comptar assenyalant els nombres escrits. En aquesta etapa, en els nostres fulls d’estudi utilitzem molt les imatges: les imatges de punts i les taules numèriques permeten als alumnes d’infantil d’aprendre a reconèixer, recitar, llegir i entendre la seqüència numèrica. Progressivament, a mesura que van estant preparats, els alumnes van descobrint un interval de nombres cada vegada més gran. Primer se centren en els nombres de l’1 al 5; després, de l’1 al 10; de l’11 al 20, i així successivament fins al 100. A més, aprenen a escriure’ls de forma autònoma fins al 50.
Quatre operacions
En els nivells del 3A al D, s’aprofundeix en el coneixement de la seqüència numèrica abans d’introduir-hi les operacions principals: suma, resta, multiplicació i divisió. S’introdueix cada operació amb nombres petits i d’un sol dígit i es passa progressivament a nombres més alts i de dos dígits. El mètode avança gradualment: es passa de sumar i restar en horitzontal a fer-ho en vertical. Després se segueix el mateix procediment per multiplicar i dividir. Tot això s’aconsegueix en passos petits i a través de preguntes resoltes parcialment per ajudar els alumnes a avançar.
Fraccions
En els nivells E i F, els alumnes es familiaritzen amb les fraccions i aprenen a resoldre sumes, restes, multiplicacions i divisions amb fraccions mitjançant exemples i exercicis introductoris. A mesura que adquireixen confiança i velocitat, avancen a exercicis més complexos, aprenen l’ordre correcte dels passos que cal fer per resoldre’ls i a trobar el mínim comú denominador i el mínim comú múltiple, i treballen amb fins a tres fraccions i quatre operacions. A més, comencen a familiaritzar-se amb els decimals.
Àlgebra bàsica
L’objectiu dels nivells del G a l’I és ajudar els alumnes a dominar els nombres positius i negatius utilitzant les quatre operacions, així com les expressions i equacions algebraiques. Se’ls anima a escriure els passos que fan per trobar la solució fins que es familiaritzen amb el procediment. De mica en mica, la complexitat algebraica va augmentant i passen a resoldre operacions amb monomis i polinomis abans d’arribar a la factorització, les arrels quadrades, les equacions i funcions quadràtiques, i el teorema de Pitàgores. Els alumnes adquireixen les habilitats necessàries per resoldre exercicis correctament i escrivint els passos intermedis adequats.
Funcions
En el nivell J, l’alumne desenvolupa completament les seves habilitats algebraiques abans de passar, en el nivell següent, a abordar les propietats bàsiques de les funcions. Augmenta gradualment la seva comprensió de les funcions en abordar exercicis de dificultat creixent abans d’avançar als logaritmes, els límits, la diferenciació i la integració. Els alumnes adquireixen llavors les competències necessàries per treballar amb funcions trigonomètriques i equacions de rectes i circumferències.
Càlcul
En els nivells N i O s’adquireixen les habilitats necessàries per abordar la integració avançada i les equacions diferencials una vegada que els alumnes han aprofundit en la seva comprensió dels límits. Tot el que han après els alumnes al llarg del programa culmina aquí en la seva habilitat per resoldre exercicis matemàtics de nivell de secundària gràcies a les habilitats de càlcul i gràfiques que han desenvolupat. També han aprofundit ja en les habilitats necessàries per continuar avançant en el seu aprenentatge autodidacte en estar acostumats a utilitzar els exemples, les pistes i els llibres de solucions per entendre i treballar conceptes matemàtics complexos.
Com funciona Kumon?
Quan l’alumne comença a Kumon, se l’avalua mitjançant una prova de nivell per tal d’esbrinar quin és el seu nivell de capacitat. A continuació, se li assignen els exercicis segons la seva capacitat, independentment de l’edat o el curs escolar. D’aquesta manera, ens podem centrar a desenvolupar exactament els aspectes que li donaran els millors beneficis.
30 minuts a Kumon
Els alumnes assisteixen a la classe online o presencial una o dues vegades per setmana per assegurar que l’orientador desenvolupa les seves habilitats acadèmiques i autodidactes.
La feina es fa a casa i inclou resoldre i qualificar els fulls cada dia abans d’assistir a la classe perquè els alumnes hi puguin treballar.
Els alumnes resolen la feina que l’orientador ha preparat per desenvolupar les seves habilitats i assegurar-se que continuïn avançant.
Els orientadors observen els alumnes i els orienten quan cal.
Els adults que acompanyen els alumnes durant la classe qualifiquen els exercicis i en fan les correccions immediatament per reforçar l’aprenentatge.
Tots els alumnes acaben amb una sensació de satisfacció i motivats per al repte següent.
El mètode Kumon
+
+
=